Postoji mnogo pristupa kako riješiti Rubikovu kocku. Sve ove metode imaju različite razine poteškoća, za brza rješenja ili početnike, čak i za rješavanje kocke sa povezom na očima . Ljudi se obično zaglave u rješavanju kocke nakon što završe prvo lice, nakon čega im treba pomoć. U sljedećem članku ću vam pokazati najlakši način za rješavanje kocke pomoću početničke metode.
Ovdje prikazana metoda dijeli kocku na slojeve, a svaki sloj možete riješiti primjenom određenog algoritma, a da ne zabrljate kockice koji su već na mjestu.
Za početak preporučujem da pročitate osnovnu terminologiju kockanja i morat ćete znati notaciju Rubikove kocke tj. Što slova znače u algoritmima:
F : prednji, R : desno, U : gore, L : lijevo, D : dolje ,
Rotacije u smjeru kazaljke na satu : | FRULD |
Rotacije u smjeru suprotnom od kazaljke na satu označene su apostrofom ( ‘ ): | F ‘R’U ‘L’D ‘ |
Sadržaj
Video upute kako riješiti Rubikovu kocku
Rješenje korak po korak
Bijeli
križ
Bijeli
uglovi
Drugi
sloj
Žuti
križ
Žuti
rubovi
Permutirani
uglovi
Orijentirajte
uglove
1. Bijeli križ
Počnimo s bijelim licem. Prvo moramo napraviti bijeli križ obraćajući pažnju na boju bočnih središnjih komada. Ovaj je korak prilično intuitivan jer nema riješenih komada na koje biste mogli paziti. To možete učiniti sigurno uz malo prakse. Jednostavno premjestite bijele rubove na njihova mjesta, ne zabrljavajući one koji su već učvršćeni.
Dobar bijeli križ
Strane se ne podudaraju
2. Bijeli kutovi
U ovom koraku moramo organizirati sve bijele dijelove kuta kako bismo završili prvo lice. Ovaj je korak još uvijek intuitivan, i to možete učiniti bez učenja ijednog algoritma. Ako nemate strpljenja, dat ću vam trag.
Okrenite donji sloj tako da jedan od bijelih uglova bude direktno ispod mjesta gdje treba ići na gornji sloj. Sada, napravite jedan od tri algoritma prema orijentaciji dijela, aka. u kojem je smjeru okrenuta bijela naljepnica. Ako bijeli kutni komad pripada tamo, ali se pogrešno pretvorio, prvo ga morate iskočiti.
Bijelo lice riješeno
3. Drugi sloj
Do ovog trenutka postupak je bio prilično jasan, ali od sada moramo koristiti algoritme. Završeno bijelo lice možemo zaboraviti, pa okrenimo kocku naopako da se usredotočimo na nerazriješenu stranu.
U ovom koraku dovršavamo prva dva sloja (F2L). Postoje dva simetrična algoritma koja moramo koristiti u ovom koraku. Zovu ih algoritmi Desni i Lijevi . Ovi algoritmi ubacuju gornji dio gornjeg ruba od gornjeg sloja do srednjeg sloja, a ne miješaju riješeno bijelo lice.
Ako nijedan komad gornjeg sloja nije već obložen kao na slikama ispod, okrenite gornji sloj dok se jedan od dijelova ruba gornjeg sloja ne podudara s nekom od donjih slika. Zatim slijedite odgovarajući algoritam za tu orijentaciju.Lijevo:
U ‘L’ULUFU ‘F’
U ‘L’ ULUFU ‘F’↩-+▶0/8Desno:
URU ‘R’U ‘F’UF
URU ‘R’ U ‘F’ UF↩-+▶0/8
Pogrešna orijentacija: Učinite to dva puta
F2L riješen
Ako je komad ruba na svom mjestu u drugom sloju, ne usmjeravajući se, tada moramo algoritam primijeniti dva puta. Prvo moramo iskočiti i na njegovo mjesto umetnuti još jednog.
4. Žuti križ
Žuti križ na vrhu
Sart rješava posljednji sloj čineći žuti križ na vrhu kocke. Nije važno jesu li komadi na njihovom zadnjem mjestu, tako da ne moramo obratiti pažnju na boje strana.
Na vrhu možemo dobiti tri moguća uzorka. Pomoću ovog algoritma pređite iz jednog stanja u drugi:
FRUR ‘U’F ‘
- Kad vidite točku, algoritam morate primijeniti tri puta. Ako imate žuti “L” oblik, tada samo dva puta držite kocku u rukama kao što se vidi na slici ispod.
- U slučaju vodoravne crte, permutaciju trebate samo jednom izvršiti.

Za dalje objašnjenje formiranja žutog križa na Rubikovoj kocki kliknite ovdje .
5. Žuti rubovi
Nakon što napravite žuti križ na vrhu kocke, morate staviti dijelove žutog ruba na njihova posljednja mjesta kako bi odgovarali bojama bočnih središnjih komada. Prebacite prednji i lijevi žuti rub sa sljedećim algoritmom:
RUR ‘URU2R’U
Prebacite rubove
Žuti rubovi gotovi
Možda ćete se suočiti sa situacijom kada ovaj algoritam morate primjenjivati više puta.
6. Žuti kutovi na svojim mjestima
Prebacite tri uglasta dijela
Nerazriješeni su samo posljednji uglovi slojeva. Prvo moramo doći do pravog mjesta, tako da u ovom koraku ne brinite za orijentaciju.
Pronađite komad koji se već nalazi na pravom mjestu, pomaknite ga u desni prednji gornji kut, a zatim primijenite sljedeći algoritam za prebacivanje (ciklus) tri pogrešna dijela označena na slici.
IR ‘U ‘L’, aR ‘i’L
Učinite to dva puta da biste napravili obrnutu rotaciju komada. Ako nijedan žuti kut nije na pravom mjestu, jednom izvedite algoritam da dobijete dobar komad.
Pročitajte više o permutaciji žutih uglova posljednjeg sloja ovdje .
7. Orijentirajte žute kutove
Svi komadi su na njihovim pravim mjestima, samo morate orijentirati žute kutove da biste dovršili zagonetku. Ovo se pokazalo kao najjasniji korak, pa pročitajte upute i pažljivo slijedite korake.
Kutovi su na svom konačnom položaju,
ali trebaju biti orijentirani
Kocka je riješena
Držite kocku u ruci s neotopljenim kutom u gornjem desnom prednjem gornjem kutu, a zatim izvedite algoritam ispod dva ili četiri puta dok se određeni komad ne orijentira dobro:R ‘D’RD
Izgledat će kao da ste zabrljali cijelu kocku, ali ne brinite, biće sve u redu kad su svi ugaoni komadi usmjereni.
Okrenite gornji sloj samo da biste premjestili još jedan nerešeni žuti komad u prednji desni gornji kut kocke i ponovite isti R ‘D’ R D sve dok ovaj određeni komad ne bude ok. Pazite da ne pomičete dva donja sloja između algoritama i nikada ne zakrenite cijelu kocku!
Tako ste blizu kraju pa budite oprezni jer je ovo korak u ovom vodiču u kojem se većina ljudi izgubi. Ako ovaj opis nema smisla, pogledajte nekoliko primjera ovdje .
Ponavljajte ovo sve dok se vaša Kocka ne riješi 🙂
Add comment